Velkommen

Velkommen - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.

torsdag 7. mars 2013

Kvinnedagen



Mange kvinner og ikke minst barn opplever vold i nære relasjoner. Altfor mange. Vi hører om de alvorlige tilfellene hvor en sjalu eks har drept, hvor barn er mishandlet til døde. Mor blir medskyldig for ikke å ha grepet inn.

Jeg lurer på hvor mange av de som roper høyest om "hvorfor går hun ikke?" og "hun må dømmes" som egentlig vet hva det vil si å leve i forhold der selv brun saus blir en trussel. Jeg bare spør.

Så kvinnedagen trengs i aller høyeste grad. Kanskje spesielt i forhold til temaet vold. Likelønn eller 6 timers dag er ikke skadelig, det finnes faktisk viktigere ting å bruke kreftene på.

Alvorlig hilsen


WenChe

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar