Velkommen

Velkommen - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.

onsdag 4. desember 2013

Sorger og gleder

Jeg tror at det å kjenne på det svarte i livet, fremmer det å glede seg.

Motgang avler ofte vilje til å rette seg opp og møte det som kommer, gå imot, gå gjennom.

Jeg beundrer alle dem som står fram med sine små og ikke minst store utfordringer. Utfordringer som ofte er så store at jeg ikke forstår at personen er oppegående.

Noen takler ikke livet sitt, dessverre, og det gjør meg usigelig trist. Kanskje er dette stjernene som skinner for at andre skal få muligheten til å komme seg opp? Så har de allikevel vært noe for noen.


Ny diktbok...endelig

Da er dagen der, diktboka er på vei fra forlaget Publica, forhåndsbestillinger skal ekspederes, aviser skal kontaktes, bokhandlere og biblioteker får sitt leseeksemplar, og jeg skal ut på veien.

Les mer her.


tirsdag 3. desember 2013

Listen honey!!

Nei, hvordan skal vi kunne forvente et positivt liv, om de negative tankene styrer oss.

mandag 2. desember 2013

Ensom i eget liv

I dag kjenner jeg litt på følelsen av å være ensom i eget liv. Det er som om avstanden til andre mennesker er altfor stor, sirkelen min videt seg ut og tomrommet på innsiden ser ut til å ese ut.

Inni der befinner jeg meg et sted, et sted hvor jeg ikke klarer å formidle det jeg ønsker, på en slik måte jeg ønsker det skal være.

Som kordirigent er dette svært viktig, men det er ikke alltid det er like lett. Jeg er jo ikke akkurat erfaren, og jeg synes jeg merker at dette gjenspeiler seg i koret, enkelte møter ikke, de sier ikke fra og kommer og går stort sett som de vil....og jeg sitter på utsiden og bare ser på.......og vi skal ha konsert på lørdag.

Nei, her må andre taktikker til.....dette må det snakkes om, er det meg eller dem, eller begge deler. Og en annen tilnærming. Hadde jeg bare kunnet mer......her er det kunnskap og erfaring som mangler, som igjen selvfølgelig skaper trygghet i meg.

Men dette er en side av det hele, dette gjelder egentlig hele mitt liv.......jeg har avstand til mennesker, og vet ikke om jeg ønsker det slik. Hva gjør jeg?




mandag 25. november 2013

Alt til sin tid.....

Det er mandag, det er starten på en ny uke......spørs om jeg ikke bare skal hoppe i det og benytte tiden jeg har til rådighet.

Hva skal skje i dag da?

Jo, jeg må ta litt kontorarbeid. Journalføre og behandle flere saker.

Det må bli klesvask, rydding av klær og rydde et par steder til med nips.......få fram det lilla tenker jeg.

Kanskje får jeg også startet på et av kottene i 2. etg.

Jeg kan like godt starte, det springer ikke vekk.

fredag 22. november 2013

Amazing


Her sitter jeg en tidlig lørdagsmorgen, og tenker på gårsdagens attitude.......vel i dag er det noe helt annet, og jeg sier til meg selv at jeg tross alt er bra nok. ;-)



Drama queen




I går følte jeg meg som en skikkelig drama queen.......er jo helt vanvittig hvordan denne dama kan styre og ordne med alt hun egentlig ikke skulle stikke nesa borti.

Må le litt av meg selv, hadde jeg sett meg selv utenfra, hadde jeg sikkert trodd at det hadde klikka helt.

Jeg snakker om kjøring altså, vi burde hatt et skilt det står "Er det du eller jeg som kjører?" på. Dere husker kanskje disse gamle, små plastskiltene som kunne settes på dashbordet. For som passasjer, føler jeg ofte at jeg kjører mer enn den stakkars mannen min som skal manøvrere mellom tutende biler og syklister i bynære strøk.

Heretter skal jeg sette klesklype på munnen og stille avspilleren på lydløs. Så skal vi se hvordan det går.

Om det går bra, nåh, det vet man da ikke, da må mannen stole på seg selv....hihi.......