Velkommen

Velkommen - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.

torsdag 2. januar 2014

"Kärlekens tid"



Kjærligheten kan brukes i alle sammenhenger, og hos alle mennesker finnes evnen til å elske.

I gledens berusende øyeblikk, overveldes jeg av følelser,
gledestårer står i øynene,
og jeg kjenner lykkefølelsen flomme gjennom kroppen.

I sorgens lammende tristhet
er det å vise kjærlig omsorg
helt nødvendig.
En varm klem, å holde rundt.

Denne sangen er utrolig vakker, jeg har ikke hørt den før nå. Her er teksten, skrevet av Ylva Eggehorn, og melodi laget av Benny Andersson.

Rör vid mej nu.
Fyll mitt liv ända till bredden.
Jag som var ett barn då.
Söker min sång.
Vem tog min sång?
Vem berövade mej gåvan?
Vem gav mej min styrka?
Jag var ett barn.
Kärlekens tid
Har bevarat min längtan.
Jag som var ett barn då
Söker min sång
Rör vid mej nu
Fyll mitt liv ända till bredden
Du gav mej min hunger
Jag är ett barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar