Velkommen

Velkommen - og takk for at du stakk innom. Her rår det positive (og av og til det som er vanskelig). Jeg har tanker om så mye, men mest om alt som skaper glede i sjel og sinn, de optimistiske, lyse tankene, som mange ganger har reddet meg fra å gå under. Ikke tro at jeg bare har opplevd medgang, men jeg har snudd motgangen til lærdom. Det er på en måte den som har gjort meg til den jeg er. Ellers blir det vakre omgivelser, godord til familie og venner og alt som ellers forskjønner livet.

onsdag 1. januar 2014

Dagen i dag 1. januar 2014

1. januar     NYTTÅRSDAG eller Ottende dag jul. "La Våra råde i år - han rådde så vel i fjor", sa de gamle. Jesu omskjæring. Nyttårsdag klar, gir godt år. Pålaridsvind spår godt godt fiske. Merket er Jesu tempel, et timeglass, en kirke eller et hjul.

1. januar er også Jesu navnedag og i den katolske kirke feires festen for Guds mor

Den kjente svenske forfatteren Selma Lagerlöf  lar en av personene i romanen ”Körkarlen” (1910) be denne bønnen:
"När så många inför det nya året vill bedja om lycka, välgång och älskog är min enda bön; Herre låt min själ få komma till mognad innan den skall skördas”

I dag har vi spist elgstek hos svigermor og svigerfar. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar